söndag, januari 11, 2009

vårt första äventyr

herregud!! vad är det som händer? vi fattar ingenting, men vi är iallafall strandsatta här på JFK flygplatsen i new york och kommer inte härifrån. '
allting började med att vi, glada och pirriga, hade gått igenom alla säkerhetskontroller och tittar i affärer i väntan på boarding. plötsligt ropas det ut i högtalarna : IVERSON MAO! IVERSON MAO! contact qatar airways immediately!!
Mao aka Moa springer dit och får höra att våra biljetter helt enkelt inte existerar. nähä. biljettnumret finns inte. vi har inga e-tickets. nähä?! dom ber oss kontakta vårt resebolag. dom har stängt efter sju. jaha. försöker förgäves på alla sätt att få tag i STA travels, ringer och väcker pillans föräldrar som får leta nummer, moa ringer till STA usa som säger att dom inte kan komma in i sveriges databas, vi ringer till STA singapore, STA europe, STA korea, alla säger samma sak. ingen kan hjälpa oss. och STA har inget journummer..
'
vi får alltså inte åka med planet som nu har boarding. paniken börjar växa och med gråten i halsen frågar vi vad det kan kosta att köpa nya biljetter bara vi får åka med. nittiotusen. som hittat! så vi tog det och åkte, och nu är vi i hong kong!
eller inte. nu sitter vi här på flygplatsen och väntar på att STA ska öppna i sverige. alla i qatarbesättning var jättegulliga och tyckte synd om oss, vi bytte nummer om det skulle vara något och vi fick 400 kr från dom att köpa mat för. haha. sjukt gulligt. så nu sitter vi här och festar. kinamat,cola, frukt, nötter, chips, vatten, godis, choklad, vi tyckte lite synd om oss själva. men vi tänker att vafan, ingen idé att sura när det nu ändå är såhär.

här är iallafall klockan nu kvart i tolv på natten, kvart i sex på morgonen hos er. STA öppnar halv tio så då ska vi ringa och kräva nästa flyg till hong kong. detta är INTE OKEJ.
men just nu har vi mysigt. ska kolla på film och vräka lite nu.
herregud, vi fattar knappt att det är sant. vad hände? vad gör vi om STA har stängt på söndagar? var tar våra dagar i hong kong vägen? kommer vi få någon ersättning? flyttas hela resan fram eller förlorar vi dagar någon stans? hatar gud oss?
det verkar bli en lång natt...

8 kommentarer:

  1. men guuuudd! Tjejer! Ring fan pa en gang till STA nar det oppnar och KRAV att typ fa skiten gratis eller nat. Pengar tillbaks. Allt! Om ni behover hjalp med nagot eller sa sa smsa bara eller ring sa hjalper jag till sa gott jag kan. Ar ju tex billigare for mig att ringa runt formodligen sa det ar ju alltid nat. Beratta sa fort nat nytt hander! Puuuussii

    SvaraRadera
  2. Hej flickor! Nu är det tidigt morgon hos oss och vi läste om "oturen". Datorer på gott och ont !! Men upp med hakan - det ordnar sig. Vill man nå regnbågen, så får man ta risken att det kommer lite regn, hälsar Dolly Parton. Men det behöver ju inte vara skyfall, precis. Vi håller tummarna och tänker på er. Kramar från F + F i Fjb.

    SvaraRadera
  3. Men hallå, crazy days. Tur att ni 1. är två. 2. får mat. Och hoppas att 1. det har löst sig vid det här laget 2. sta betalade allt så ni blev rika.
    puss

    SvaraRadera
  4. hej tjejer! Det ordnade sig till slut - men man kanske inte skall ropa hej förrän man är över bäcken - d.v.s. Atlanten. Då kommer ni att sväva på tysta jetströmar utan ett enda vingslag - medan vi får trösta oss med att bära ner våra julgrunkor till mörka källarvalvet. Snart är både ni och vi på väg mot ljusare tider. Hej för den här gången och lycka till, säger F & F i Fjb.

    SvaraRadera
  5. Hejsan tjejer!
    Jag har varit en trogen läsare även om det kanske inte verkar så. Jag är ju inte så haj på internet så har därför inte fattat hur jag ska skriva ett inlägg. Men nu, idag när jag läste erat inlägg så kom mina "moder/ storasyster" känslor fram och jag tvingade mig att lära mig hur jag ska skriva ett inlägg. Å se, jag fixade det. Stackare där. Jag hoppas att ni har kommit iväg nu. Ni verkar ju ändå ta det ganska lugnt. NY verkar ju vara "the place to be". Jag som älskar både SaTC och Gossip girl kunde se allt ni beskrev framför mig. Coolt.Saknar er i Sverige dock. Kramar från Therese Bäckman

    SvaraRadera
  6. Ojjjj. Gud vad tråkigt för er. Tycker så synd om er. Hoppas verkligen att allt kommer att lösa för er! Ska hålla tummarna för er och detta ska dem ju bara fixa åt er! Sandra

    SvaraRadera
  7. Det är ju som den där filmen, The Terminal. Gött att det löste sig! Men erkänn att det var lite spännande?

    SvaraRadera
  8. hahaha, ni är ju så bäst på att skriva! väntar spänt på att läsa fortsättningen på detta drama så fort jag klickat på send.!

    Ni är så saknade här hemma. Kan uppdatera med att meddela att jag o hugo var ute o partajade lite i lördags efter soppmiddan, vi slutade på röda rummet på raggaefest där det var fullt med rastafaris, transor och Ola, vår nya 47åriga vän med kärlekstrubbel..

    jag är så jävla avis på er ladies! ni verkar ha en jolly good time. och jag lovar er att sånhär med flyget löser sig, och när ni senare sitter och tänker tillbaka så kommer detta vara en utav the main attractions 2009, gissa hur många gånger jag berättat om min sydafrika resa med fuckat heathrow! go snackis;)
    PUSSPUSSS //SolPAJ

    SvaraRadera